|
|
|
תל אביב אוסרת על כניסתן של כרכרות רתומות לסוסים—עם זאת, האיסור לא נאכף. סוף סוף העבירה ישראל איסור ארצי על נהיגה של עגלות רתומות לסוסים וחמורים בכבישים ראשיים
|
||||||||
|
מאבק של "הכל חי" לאסור על מעבר עגלות רתומות לסוסים ברחובות תל אביב זכה להצלחה בשבוע האחרון, כשעיריית תל אביב הודיעה, סוף סוף, שהיא אוסרת על מציאותן של עגלות כאלה ברחובות העיר. עם זאת, האיסור לא נאכף, וסוסי העגלות התל אביביים חזרו לעבוד ברחובות העיר. בשנת 2011, השיקה "הכל חי", עמותת האחות הישראלית של "חי", קמפיין עדי ראייה חדש להפסקת ההתעללות.
לבסוף, ביולי 2014, ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שאסרה על שימוש בעגלות רתומות לסוסים וחמורים בכל הרחובות והכבישים המהירים במדינת ישראל. האיסור החדש אושר על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת, לאחר שהוגש על ידי משרד התחבורה בהתאם להצעת הכל חי.
ציוני דרך במאבקה של הכל חי:
קיץ 1999: בעקבות סירובם המתמשך של פקידי עירית תל אביב לפעול בתגובה לתלונותיה של הכל חי בקשר לבעיית ההתעללות בסוסים בעיר, הכל חי מצילה ומשקמת סוסים שעברו התעללות קשה, כדי להגביר את המודעות לסבלם של בעלי חיים אלה, ודורשת בדיקות קבועות ומתן רישיונות למחזיקים בהם.
הכל חי חושפת ומפסיקה התעללות בסוסים ביפו
נובמבר 1999: הכל חי העניקה חסותה לכנס הראשון שנערך בישראל בנושא "ניהול מקלטים
לבעלי חיים". בכנס השתתפו וטרינרים האחראים למכלאות העירוניות מנהלי
מקלטים ועובדיהם. האירוע, אשר נערך על ידי בית הספר לווטרינריה על שם
קורת ונמשך יומיים,משך אליו קהל מכל רחבי הארץ. מאחר וקציני משטרה או
וטרינרים עירוניים,אשר נשלחו בעקבות ההודעות שלנו על התעללות בסוסים,
לא קיבלו הכשרה מוקדמת בנושא זה ולא ידעו מה עליהם לחפש, כללה
הכל חי מידע על זיהוי התעללות בסוסים ב"מדריך לניהול מקלטים לבעלי חיים"
אשר נכתב בעברית ואנגלית, חולק בכנס והופץ לאחר מכן באתר שלנו גם
בשפה הערבית. המידע על סוסים הופץ מאוחר יותר גם במדריך נפרד, באנגלית,
עברית וערבית: "סוסים – הסטנדרטים לטיפול ולסביבת העבודה שלהם". כמו
כן ביקשה הכל חי מהשירותים הוטרינריים לספק הכשרה לוטרינרים העירוניים
והמשטרתיים בנושא זה, ובסופו של דבר אכן נערך שיעור בנושא.
עיתונאי חוקר עבד עם הכל חי כדי לחשוף את ההתעללות של ניסים בסוסים
2003: ניסים שוב פותח את העסק שלו, והכל חי מארגנת פשיטה, חושפת אכזריות מחרידה וגורמת לסגירה סופית של העסק. ועדיין העיר מסרבת לחקור את מצבם של סוסים אחרים ולהרחיק את הסוסים שסובלים מהתעללות מהמתעללים בה. הכל חי מגיעה למסקנה שתקנות לא יפסיקו את ההתעללות וקוראת לאיסור מוחלט.
אפריל 2005: עורך הדין של הכל חי כותב אל
משרד התחבורה ואל ראשי העיר ברחבי ישראל, ומבקש מהם לאסור על השימוש
בכרכרות כבדות רתומות לסוסים. הכל חי מתחילה להפעיל לחץ על מועצת העיר
כדי שתוציא איסור. עורך הדין של הכל חי מגיש הצעה והמלצות מפורטות
למועצת העיר, ומבקש לכנס ישיבה כדי לדון בבעיה ובפתרונות לה. בתגובה
למאבקה של הכל חיי פותחת שדולה של בעלי סוסים וכרכרות במאמצי שידול רבים
במשרד ראש העיר, כדי למנוע את הוצאת האיסור, וראש העיר נרתע מלפעול נגד
קבוצת לחץ זו.
דצמבר 2007: בפעם
הראשונה, וכתוצאה ממאבקה של הכל חי מכנסת מועצת העיר תל אביב
ישיבה מיוחדת כדי לדון בבעיית ההתעללות בסוסים בעיר. בישיבה זו מסכים
הווטרינר העירוני של תל אביב עם הכל חיי, שאי אפשר למנוע התעללות
באמצעות תקנות, בעיקר משום שאין לעיר את התקציב הנחוץ לבדוק בקביעות את
הסוסים, ואין בידה גם מתקן לאחסונם אם יורחקו מהמתעללים בהם. ועדיין ראש
העיר מסרב לאסור על השימוש בכרכרות עם סוסים, באומרו שהוא ישקיע מאמצים
רבים יותר באכיפת התקנות הקיימות.
בכניסה לבית העירייהה
דצמבר 2008: 350 אנשים מתקבצים באתר בתל אביב כדי להפגין תמיכה במאבקה של הכל חי, שם התנדבו האומנים האהובים אסף אמדורסקי, רם אוריון ובילי לוי להופיע לפניהם. מאבקה של הכל חיי הוא עכשיו חלק מקואליציה בינלאומית של ארגונים בכל רחבי העולם, שמכונה "הארגון הבינלאומי למען סוסים ללא כרכרות", ושמבקש לאסור על השימוש בכרכרות עם סוסים ברחובות.
האומן אסף אמדורסקי היה בין אלה שהתנדבו כתמיכה במאבקה של
הכל חי
יוני 2009: הכל חי מארגנת הפגנת מרי אזרחי בכניסה לבית העירייה. עשרות מפגינים שהגיעו להביע תמיכה במאבקה של הכל חיי נושאים שלטים ועליהם כתוב "סוסים וחמורים אינם כלי רכב", "בעלי חיים אינם מכוניות", "כרכרות הן אופנה שעבר זמנה", "כואב להם, האם לא אכפת לכם?" ו"הפסיקו את ההתעללות בבעלי חיים". המפגינים חוסמים את הכניסה לבניין העירייה ומביעים מחאה על סירובו המתמשך של ראש העיר לאסור על כרכרות רתומות לסוסים. המפגינים מחלקים עלונים שמסבירים את סבלם של הסוסים לעוברים ושבים באחד הרחובות העמוסים ביותר של העיר, שעובר ליד בניין העירייה, ולעובדי העירייה בכניסתם לבניין ובצאתם ממנו. כמה מהמפגינים שוכבים על הארץ כאלו הם מתים, כדי להדגים את גורלם של בעלי החיים שעוברים התעללות.
בכניסה לבניין העירייה. צילום: נועה מאגר
נובמבר 2009 : ראש עירית תל אביב אוסר, סוף סוף, על נוכחותן של עגלות רתומות לסוסים בעיר.
אומרת נינה נטלזון, מנהלת ת הכל חי: "אנחנו שמחים שסוף סוף לא ייראו יותר בתל אביב סוסים רזים, פצועים, מוכים, כשהם גוררים עגלות, ונמשיך ללחוץ על ראשי ערים אחרות בישראל להוציא איסורים דומים."
האיסור אינו נאכף!
אוקטובר 2011: "הכל חי" משיקה "קמפיין עדי ראייה" חדש להפסקת השימוש בסוסי עגלות ברחובות תל אביב ובערים אחרות בארץ.
"קמפיין עדי ראייה"
יולי 2012: "הכל חי" דורשת משרד התחבורה לשנות באופן רשמי את ההגדרה הקיימת בפקודת התעבורה, לפיה סוס רתום לעגלה מוגדר ככלי רכב.
אוקטובר 2012: עמותת "הכל חי" נפגשה עם ועדה מקצועית של משרד התחבורה על מנת לבחון את הדרך בה ניתן למגר את תופעת סוסי האלטעאזכן מהכבישים העירוניים. בפגישה הביעו נציגי הועדה הסכמה עקרונית לצורך שבהסדרת נושא זה באופן חוקי.
נובמבר 2012: שר התחבורה הביע נכונותו לאסור תנועת סוסי עגלות במרחבים העירוניים והבינעירוניים בישראל.
יולי 2014: ישראל היא המדינה הראשונה בעולם שאסרה על שימוש בעגלות רתומות לסוסים וחמורים בכל הרחובות והכבישים המהירים במדינת ישראל. האיסור החדש אושר על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת, לאחר שהוגש על ידי משרד התחבורה בהתאם להצעת "הכל חי".
|
||||||||
|
|
||||||||