/* Milonic DHTML Website Navigation Menu Version 5, license number 187760 Written by Andy Woolley - Copyright 2003 (c) Milonic Solutions Limited. All Rights Reserved. Please visit http://www.milonic.com/ for more information. */

 

 

חיפוש

 

 

     
 

English

 

קורסים למורים


 

 

 

 
 

סקירה כללית

כנסים וסדנאות למורים

קורסים למורים

עזרי לימוד

 

הצטרפות
או תרומות

  

"חי" העבירה קורסים בני יומיים ושלושה למורים בכל רחבי הארץ, כהקדמה לחינוך הומאני. מורים שהשתתפו קיבלו נקודות זכות (העלאה במשכורת) ממשרד החינוך. בנוסף לכך העברנו סמינרים שבועיים למורים. כולם זכו להערכה רבה.

 

מורים שהשתתפו באחד מהקורסים לחינוך הומאני של "חי" אמרו שהשיעורים שינו לעולם את הדרך בה התייחסו לבעלי חיים. בעבר כשעברו ליד בעלי חיים חסרי בית ברחובות, כך אמרו, הם התעלמו מהם או ראו בהם נשאים פוטנציאליים של לכלוך ומחלות. עכשיו הם מסתכלים בעיניהם ותוהים האם הם בודדים ורעבים ושואלים את עצמם מה יוכלו לעשות כדי לעזור להם.

 

מספר מורים עמדו לעבור לשכונות חדשות והסיכוי היה שהם יגלו צרצרים בבתיהם. במקום להתייחס אליהם כאל מזיקים ולהרוג אותם הוצע להם להכניס אותם בזהירות לקופסאות קרטון עם חורי אוויר, להסתכל בהם, להראות אותם לילדיהם ולשאול את עצמם מה תפקידו של הצרצר בעולמנו, ואחר כך לשחרר אותם בחוץ. המורים, מבית ספר דתי, התלהבו מהרעיון משום שכפי שהם אמרו, דבר זה מימש תפיסות מופשטות שהם מלמדים את הילדים – שהאלוהים ברא את כל היצורים החיים ואין אנו יכולים לדעת מה הייתה מחשבתו הייתה מטרתו שכשברא כל בעל חיים או חרק, אבל עלינו לכבד אותם.

 

בית ספר אחד פתח פרויקט חדש שמסייע בהחדרת תפיסות של חינוך הומאני בתלמידים, תוך יצירת קשר עם ערכים יהודיים כגון "בל תשחית", אל תבזבז ואל תהרוס. אחרי ארוחת הצהרים ובהפסקות התלמידים אוספים את המזון שלא אכלו ויחד עם מוריהם פוסעים אל עבר חורשת העצים הקטנה הסמוכה לבית הספר. הם מניחים את המזון על הקרקע, מתרחקים וצופים בבעלי החיים שבאים לאכול. עכברים, יונים, עורבים ובעלי חיים אחרים ממהרים לאסוף את הפרורים הטעימים. הילדים מתבוננים בבעלי החיים שמגיעים לשם ולומדים מהו המזון שכל בעל חיים אוהב. הם לומדים על החשיבות של אי הבזבוז, של שותפות, ועל הדו קיום של בני אדם וחיות במסכת החיים.

 

לראש הדף

  

פקידים בכירים משבחים את כיתות החינוך ההומאני של "חי".

 

המשרד לאיכות הסביבה

המכון להכשרת מורים

ירושלים, ישראל

 

ומשרד החינוך, התרבות והספורט

היחידה להכשרת מורים

עירית ירושלים

חטיבת המדע והטכנולוגיה

 

אנו מבקשים להודות לכם על הקורס המעניין והמיוחד מאד במדע וטכנולוגיה עבור מורים ויועצים שהעברתם במכון להכשרת מורים בירושלים. הקורס שלכם, שעסק בסביבה מנקודת מבט חינוכית ומעשית כאחד זכה לעושר רב לא רק הודות למידע שסיפקתם, אלא גם הודות למקצועיות אשר בה הועברו המסרים ולתחושת השליחות האמיתית של המנחה.

 

אני בטוח שהנקודות ש"חי" הדגישה והדגימה יניבו פרי והמסרים יגיעו בסופו של דבר אל הקבוצה לה נועדו – התלמידים.

 

בברכה,

מאירה הלפר ועדנה מינמרן, מנהלות עמיתות של אגף החינוך במשרד לאיכות הסביבה, מחוז ירושלים, וחברות בועדת התכנון, אחראיות לאישור תמיכה כספית לקורסים חינוכיים.

 

רבקה זוהר, חטיבת המדע של המכון להכשרת מורים בירושלים וחברה בועדת התכנון, אחראית לאישור תמיכה כספית לקורסים חינוכיים.

 

משרד החינוך, מרכזים חינוכיים

עירית בית שמש

אגף החינוך

המכון להכשרת מורים בית שמש

 

אנו, יחד עם המורים והיועצים במרכז המדינה השתתפנו בסמינר על חינוך הומאני ודו קיום עם הסביבה, תוכנית לימודים שהוצעה על ידי "חי". התוכנית בוצעה בצורה מקצועית מאד ופתחה בפנינו אופקים מעשיים וחינוכיים משמעותיים שניתן ליישם אותם במערכת החינוך בישראל. האווירה הייתה מרשימה וייחודית מאד. הסדנאות היו מיוחדות וסיפקו כלים מעשיים לעבודה עם תלמידים.

 

בשיתוף הפעולה מלא ההתלהבות, התומך והאדיב של "חי, ובסיועה פתחנו ביוזמה לחינוך הומאני וסביבתי בבית ספר "אלייקים" בבית שמש. "חי" תכשיר את מורי בית הספר. "חי" עושה רבות למען החינוך במדינת ישראל וחשוב להרחיב פעילות זו.

 

שלכם בכנות,

ברכה רייזמן

מנהלת מדע

בית ספר אלייקים

 

בת שבע לדאני

מורה למדעים

המרכז החינוכי

בית שמש, ירושלים

 

לראש הדף